فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات


جلسه راه اندازی کمیته ی توسعه معارف قرآنی،پیرو مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوند در این شهرستان تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند هدف از تشکیل این کمیته را منسجم و هدفمند کردن فعالیت های قرآنی و سازماندهی آن ها اعلام کرد.

محمد علی اسدی افزود: در جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوند که در بهمن ماه 91 برگزار شد، مقرر گردید کمیته ی توسعه معارف قرآنی، با عضویت روسای دستگاه های فرهنگی شهرستان، تشکیل شود تا نظم و انسجام بیشتری به فعالیت های قرآنی بخشیده شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های شوشتر و گتوند نیز در این جلسه گفت: اداره اوقاف و امور خیریه طرح تربیت حافظان قرآن را در دست اجرا دارد که در حال تربیت کودکان نوجوانان و گرایش آنان به قرآن و مساجد می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پور حمیدی ادامه داد: برنامه های توسعه قرآن در سطح شهرستان گتوند از طرف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان حمایت خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرج پور نماینده اداره تبلیغات اسلامی گتوند با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی بهتر است در تابستان برنامه پر بارتری ارائه نمایند در این جلسه تصریح کرد: ما جهت اجرای طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در مساجد اقدام به برگزاری کلاس های قرآنی شامل احکام، قرائت و روخوانی قرآن نموده ایم تا بتوانیم نتیجه مطلوب تری کسب کنیم.

اردشیر شعبانی رییس دانشگاه پیام نور شهرستان گتوند در این جلسه گفت: بهتر است که در چنین برنامه هایی کارهای پژوهشی نیز صورت گیرد و این دانشگاه آمادگی خود را در خصوص کارهای پژوهشی و همکاری با دستگاه های فرهنگی و قرآنی اعلام می کند.

مدیر دار القرآن امام صادق (ع) و فعال قرآنی حاضر در جلسه بیان داشت: با توجه به اقدامات این موسسه استقبال زیادی از سوی جوانان و نوجوانان وجود دارد اما مشکل عمده این موسسه کمبود مکان جهت جذب جوانان می باشد.

عبدالمجید جزایری افزود: در بحث توسعه معارف قرآنی، کانون های فعال در حوزه قرآنی قادر به همکاری با ارگان ها و دستگاه های فرهنگی در خصوص  ترویج  و توسعه قرآن و مفاهیم آن در این شهرستان می باشند.

معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش گتوند در این جلسه گفت: بهتر است روی مساجد سرمایه گزاری کنیم تا زیر نظر کانون های فرهنگی هنری قرار بگیرند. همچنین بهتر است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، اداره آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امورخیریه هرکدام در امور قرآنی تقسیم وظایف انجام دهند و با برگزاری مسابقات منسجم قرآنی برگزیدگان را جهت ورود به رقابت های بالاتر آماده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین امیری همچنین خواستار محوریت امور قرآنی در مصلای امام خمینی (ره) گتوند شد.

در پایان مواردی از جمله:اطلاع رسانی بهتر از طریق اداره اوقاف به کانون های قرآنی در خصوص برگزاری مسابقات، برگزاری مسابقات قرآنی متمرکز، تلاش برای در اختیار قرار دادن مکان برای کانون های قرآنی، اقدام جهت در اختیار قرار دادن یکی از طبقات حمام اقافی (زمین روبروی بانک ملت) به فعالیت های قرآنی، نصب آیات قرآنی درب ادارات مختلف با توجه به کارکرد آن ادارات،معرفی یک نفر از این کمیته به اداره اوقاف برای هماهنگی امور قرآنی شهرستان به تصویب اعضاء رسید.

اعضای تشکیل دهنده این کمیته شامل: امام جمعه،ریس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی،رئیس اداره تبلیغات اسلامی، ریس اداره اوقاف و امور خیریه،رییس اداره آموزش و پرورش،رییس دانشگاه پیام نور،رییس دارالقرآن امام صادق (ع)،رییس دارالقرآن اطهر  و کانون قرآن ثقلین  گتوند می باشند.

۹۲/۰۲/۲۹
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی