فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

به گزارش  روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند در مورخ 29/8/92 چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی  شهرستان گتوند ضمن تسلیت ایام محرم وشهادت اباعبدالله حسین (ع) دستور کار جلسه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان را بررسی مصوبات جلسه قیل وبحث در مورد ارائه راهکارهای پیشگیری از اعتیاد وهمچنین اقدامات دستگاه های اجرایی در این خصوص شدند

اسدی افزود : در روز 13آبان همایش راهبردی مبارزه با آسیب های اجتماعی (اعتیاد) را در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی ، اداره بهزیستی ، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی بر گزار شد که می توان گفت خروجی بسیار خوبی از نظر استقبال مردم شهرستان شده و خواستار برگزاری همایش های این چنین شدند.

حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا علوی اصل امام جمعه  محترم و رییس شورای فرهنگ عمومی  شهرستان گتوند افزودند: در سطح شهرستان گتوند مبارزه با مواد مخدر را ، یک کار فرهنگی  دانستند  و از دستگاه های فرهنگی که بابت اجرای همایش پیشگیری از اعتیاد که در مورخ13 آبان ، که یکی از مصوبات جلسه قبل شورا بود تشکر وقدردانی نمودند وخواستار برگزاری اینچنین همایش های در سطح شهرستان شدند.

حاج آقا علوی اصل بیان داشتند:  بحث پیشگیری از اعتیاد را باید توسط دستگاههای فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد واداره تبلغیات اسلامی در سطح شهر وکانون های فرهنگی هنری مساجد وطلاب که در مساجد مشغول به فعالیت می باشند به مردم اطلاع رسانی کنند و اگر معتادی از اعتیاد فاصله گرفت باید حمایت شود و به او آموزش های لازم توسط کارشناسان مربوطه  داده شود تا هرگز بطرف این بلای خانمان سوز نرود. واز حالت انزوا بیرون بیاید واگر فرد معتاد حمایت نشود دوباره به اعتیاد رو می آورد.

وی افزود: باید تلاش کنیم جوانان ونوجوانان از این بلای خانمان سوز فاصله بگیرند وتشکیل خانواده بدهند و طوری باشد که در شهرستان آمار اعتیاد پایین بیاید تابتوان گفت شورای فرهنگی عمومی کارایی لازم را در این خصوص دارد ودر غیر اینصورت این جلسات بی فایده وبیهوده بوده است.

مهندی هوشنگ محمد پور فرماندار محترم ونایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند بیان داشتند: یکی از ناهجاری ها درسطح جامعه اعتیاد است و واقعیت ایست که وجود دارد و باید آن راپذیرفت.

محمد پور افزود: کارهای خوبی در سطح شهرستان انجام گرفته اما به دلایلی فعالیت های صورت گرفته بصورت مقطعی بوده وباید استمرار داشته باشد وهمایش های  که در مورد اعتیاد که برگزار می شود باید خروجی هم داشته باشد و با یک نشست مقدماتی می توان مشکل هزینه  و نوع همایش را مشخص نمود ودر جلسه شورای فرهنگ عمومی بیان کرد

محمد پور افزود: کمپ هایNA کار های بسیار دشوار برای درمان معتادین دارند و باید توجه زیادی به آنها نمود در گتوند دو کمپ قبل وجود داشت و در حال حاضر  یک کمپ   در حال فعالیت است

وی افزود :جوانان و نوجوانان را از اعتیاد آگاه نمود وبا برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها وفیلم های آموزشی  از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر جلوگیری نمود  و همچنین فردی که اعتیاد را ترک نموده باید در جامعه حمایت کرد  و فرصتی شغلی برای افرادی که ترک اعتیاد نمودند  بوجود آوریم .

محمد پور افزود : وقتی در یک خانواده عاطفه وجود نداشته باشددر آن خانواده خلل بوجود می آید و فرد به مواد مخدر روی می آورد.

محمد پور افزود: باید ورزش را در سطح جامعه گسترش بدهیم بلاخص ورزش های بومی ومحلی واگر حاشیه های وجود داشته باشد باید اصلاح نماییم و با ورزش های محلی و بومی بلاخص پیاده روی خانوادگی می توان خلل ها و آسیب های خانواده وجامعه را پر نماییم  وجامعه بایستی به مواد مخدر واکنش نشان بدهد.

 حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا ممبینی  رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند افزودند : در این همایش که  دستگاههای فرهنگی واجرایی شهرستان دخیل بودند از اساتید برجسه همچون دکتر پاک سرشت و دکتر داوساز ایرانی  از اساتید برجسه دانشگاه استفاده شد و افزودن دراین همایش بحث های خوبی صورت گرفت. وامیدواریم گامی مهم برای جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر برداشته باشیم.

دکتر بیژن حسین پور رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گتوند بیان داشتند: اعتیاد بیشتر ین ضرر را به بنیان خانواده می زند  وآسیب های اجتماعی به خانواده وجامعه وارد می کند

وی افزود:  بایستی با بالا بردن سطح ارتقاء دانش و فهم جامعه از آلودگی به مواد مخدر  جلوگیری گرددکه خوشبختانه از طریق دستگاه های دولتی نیز اطلاع رسانی گردید وشبکه بهداشت وبهزیستی آمادگی خدمات به این چنین افرادی را دارند و می توان هم از طریق طلاب ومساجد از معضلات اعتیاد به مردم  اطلاع رسانی نمود.

صالحی رییس ادار اطلاعات شهرستان شوشتر وگتوند افزودند: جلسه ای در مورخ 9/6/92 برای بررسی توزیع مواد مخدر در گتوند ، برگزار شدمقرر شد کار گروهی که شامل : مسئول اداره اطلاعات ، ناجا ، سپاه ، نماینده فرماندار ، نماینده امام جمعه  و قاضی رسیدگی به مواد مخدر ، کارشناس آموزش عالی وامور فرهنگی  به ضرروت تشکیل گردد که بحث و تبادل اطلاعاتی در این خصوص صورت گرفت.

صالحی افزود: شهرستان گتوند وضعیت بحرانی از اعتیاد به مواد مخدر ندارد ونگران کننده نیست و بنظر من اصلاً نباید در شهرستان اعتیاد باشد ولی در مجموع وضعیت شهرستان از سایر شهرستان های هم جوار بهتر است ود راین خصوص  کارگروه اول  بمنظور علل گرایش جوانان ونوجوانان به مواد مخدر باید بپردازد.

 کارگروه دوم :این کارگروه متشکل از ادارات فرهنگ و ارشاد ، تبلیغات اسلامی و بسیج برای برگزاری کلاس های آموزشی وبا ارائه راهکار های ترک اعتیاد  ونصب بنر توسط اداره تبلیغات اسلامی با نظر کار گروه وتهیه جزوه از معضلات اعتیاد توسط اداره آموزش و پرورش  و توزیع میان دانش آموزان مدارس می باشد.    

پاپی زاده رییس اداره بهزیستی شهرستان گتوند افزدند : در اینچنین همایش های باید یک دبیر و بانی کار  وجود داشته باشد و در بحث اعتیاد اداره بهزیستی کلاس های مهارت های زندگی وپیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر داریم که می تواند با آموزش های لازم راه حل ترک اعتیاد را آموزش دهیم

پاپی زاده افزود: هرکاری در زمینه ترک اعتیاد مواد مخدر باشد یک کار مقدس بشمار می آید. و یکی از دلایل ترک اعتیاد خانواده و بنیان آن می تواند باشد و همچنین می توان با ارائه گاهنامه درسطح شهرستان به جامعه معضلات اعتیاد را اطلاع رسانی کرد.

نماینده نیروی انتظامی شهرستان گتوند هم گزارشی از آمار کشفیات  و دستگیری و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر چه عمده فروشان و خرده فروشان و تحویل به مراجع قضایی نمودند. 

همچنین در پایان مصوبات  شورای فرهنگ عمومی بدین شرح  بیان شد

تشکیل کارگروه های مختلف که در بحث اعتیاد به مواد مخدر ، استمرار همایش هایی در سطح شهرستان ، بحث تقویت و نظارت برکمپ ها NA،قاطعیت دستگاه قضایی برای مبارزه با مواد مخدر، چاپ گاهنامه، بنر وبروشور ، نصب بنر هایی با عناوین پیشگیری از گرایش به سوی مواد مخدر ، دیوار نویسی، تهیه متون آموزشی برای اقشار آسیب پذیر ، تقویت فعالیت های ورزشی بخصوص ورزش های بومی ومحلی

۹۲/۰۸/۲۹
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی