فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

     به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند، در تاریخ یکشنبه 10 آذر ماه 1392، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال جاری با حضور اعضا در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

     جلسه که پس از اجرای مراسم زیارت عاشورا و صرف صبحانه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردید، رأس ساعت 8 صبح با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز  و پس از آن  آقای اسدی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن خیرمقدم گویی به حاضرین دستور کار جلسه را اعلام نمودند که عبارت بود از پیگیری مصوبات جلسه ی قبل شورا.

ایشان مصوبات مربوطه را که به شرح زیر می باشد به سمع حاضرین رسانده و هر کدام از ادارات توضیحات و اقدامات بعمل آورده در زمینه ی مصوبه مربوط به خود را به اطلاع اعضا رساندند.

مصوبات جلسه قبل:

1-تشکیل کارگروهی در بحث اعتیاد به مواد مخدر:

اقدامات صورت گرفته:

کارگروه مربوطه توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، واحدفرهنگی سپاه، بهزیستی، بهداشت و درمان و دانشگاه پیام نور تشکیل گردید و به اقدامات متعددی چون برگزاری همایش راهبردی پیشگیری از آسیب های اجتماعی(اعتیاد) در روز 13 آبان مبادرت ورزید.

2- برگزاری و استمرار همایش های مربوط به اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان:

اقدامات صورت گرفته:

شبکه بهداشت و درمان شهرستان: جناب آقای دکتر حسین پور ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان از تشکیل همایشی در همین موضوع با حضور اساتید مجرب برای اعضای انجمن NA پس از پایان ماه صفرخبرداد.

اداره آموزش و پرورش شهرستان: جناب آقای کرمی ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان از برگزاری همایشی توسط این اداره سخن گفتند که کارهای مقدماتی آن صورت گرفته و قرار است در آینده نزدیک برگزار گردد.

سپاه ناحیه گتوند: جناب سرهنگ کنگری، فرماندهی سپاه ناحیه گتوند نیز از برپایی کلاس های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر که با همکاری شبکه بهداشت و درمان به انجام رسیده است سخن گفتند.

3-تقویت و نظارت بر کمپ های NA توسط نیروی انتظامی:

نماینده نیروی انتظامی در جلسه به بحث پیشگیری و همکاری این نیرو با سایر ادارات اشاره نموده و از سرکشی و نظارت مداوم به کمپ های مربوطه خبر داد. ایشان همچنین از سایر ادارات درخواست داشتند که این سرکشی و نظارت با کمک آنان صورت بپذیرد تا افراد حاضر در کمپ ها از جنبه های مختلف مورد توجه قرار گیرند.

4-برخورد دادگستری با فروشندگان مواد مخدر بصورت قاطعانه همچون گذشته:

جناب آقای معینی ریاست دادگستری در این زمینه بیان داشتند که برخورد با فروشندگان مواد مخدر، وظیفه ی ذاتی دستگاه قضایی است، که البته این اقدام را می بایست بعنوان آخرین اقدام در نظر بگیریم، و بر انجام امور فرهنگی در مرحله ی نخست تاکید نمودند؛ پس از آن نیز به ذکر برخی مواد قانونی در این زمینه پرداختند که امام جمعه ی محترم شهرستان، که ریاست جلسه را نیز به عهده داشتند، پیشنهاد نمودند برخی از این مواد قانونی و نحوه ی مجازات و برخورد با افراد خاطی نیز در حین انجام امور فرهنگی و تبلیغی در بروشورها و بنر و بیلبوردها به اطلاع عموم برسد، تا جامعه ی هدف و افراد آسیب پذیر از فرجام انجام این عمل آگاهی یابند.

5-اجرای اقدامات فرهنگی در زمینه ی اعتیاد توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه بهداشت و سایر ارگان های مربوطه:

اقدامات صورت گرفته:

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: جناب آقای اسدی، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از اقدام این اداره به تهیه ی نمایشگاه عکسی در خصوص اعتیاد به مواد مخدر و پیامدهای آن در محل اداره خبر داد که هم اینک نیز در معرض دید عموم قرار دارد(توضیح اینکه در پایان جلسه حاضرین به بازدید از این نمایشگاه پرداختند). ایشان همچنین پیشنهاد برپایی نمایشگاه مذکور را در مدارس شهرستان دادند.

اداره آموزش و پرورش: جناب آقای کرمی در این زمینه به توزیع بروشورهایی بطور مداوم در مدارس شهرستان اشاره نمودند و همچنین از برپایی نمایشگاهی به صورت سالانه با همکاری نیروی انتظامی و سپاه نام بردند و از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز جهت همکاری در این نمایشگاه دعوت نمودند.

سازمان تبلیغات اسلامی: حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا ممبینی ریاست سازمان تبلیغات در این زمینه فرمودند که گاهنامه ای در مورد معضلات اجتماعی و ازجمله در زمینه ی اعتیاد قرار است آماده گردد. همچنین بیان داشتند که اداره ی ایشان چاپ بنر در زمینه ی مربوطه را در دست اقدام قرار خواهد داد و نمایشگاهی نیز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان برپا خواهند نمود.

شبکه بهداشت و درمان: جناب آقای دکتر حسینی، به تهیه ی بروشورهای آموزشی، توسط واحد سلامت و درمان این شبکه اشاره نمودند و بیان داشتند به هر تعدادی که نیاز باشد توزیع خواهد شد.

اداره بهزیستی: این اداره نیز به نصب بنر، برگزاری کلاس های آموزشی، مخصوصا در دانشگاه ها و توزیع بروشورهای آموزشی در سطح شهر گتوند و صالح شهر اشاره داشت.

فرماندهی سپاه و شهردار شهرستان نیز در بحث تهیه ی گاهنامه آمادگی همکاری خود را اعلام داشتند و به برخی اقدامات خود جهت ارتقای فرهنگ عمومی در شهرستان اشاره نمودند.

جناب آقای خلیلی ریاست نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان نیز بر ضرورت توجه به امربه معروف و نهی از منکر و همچنین ضرورت شناخت درست جامعه ی هدف و چگونگی برخورد مناسب با معضل اعتیاد تاکید نمودند .

6- اقدام اداره ورزش و جوانان نسبت به تقویت فعالیت های ورزشی و خصوصا ورزش های بومی و محلی:

جناب آقای جوادپور، ریاست اداره ورزش و جوانان با بیان این که این اداره همواره انجام امور ورزشی را در دست اقدام دارد، اعلام کردند که سالن ها و امکانات این اداره در طول ماه چندین بار در اختیار اعضای انجمن NA قرار می گیرد و حتی در صورت تقاضا برای برگزاری برنامه های مربوط به این انجمن، می تواند در اختیار آنان و خانواده هایشان نیز قرار گیرد.

جناب آقای شکری زاده شهردار شهرستان بر توجه به ورزش های بومی و محلی تاکید ورزیدند و از آمادگی شهرداری جهت در اختیار قرار دادن یکی از پارک ها و زمین اطراف آن برای پرداختن به این بازی ها سخن گفتند.

 

در پایان جلسه، حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا علوی اصل، ضمن بیان فرمایشاتی در اهمیت جلسات شورای فرهنگ عمومی و برشمردن ضرورت های تشکیل این جلسات، و با اشاره به نظر خاص مقام معظم رهبری و پیگیری و  رصد ایشان نسبت به این جلسات که بدلیل اینکه به امر سیاستگذاری فرهنگی در جامعه می پردازد جایگاهی ویژه نزد ایشان دارد، در خصوص برگزاری منظم و ماهانه ی این جلسه در شهرستان تاکید بسیار زیادی فرمودند، ایشان همچنین از اعضا بخاطر اهتمام و پیگیری مصوبات جلسه قبل و تلاششان جهت رسیدن به هدفِ ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و کاهش معضلات اجتماعی تشکر نمودند و یک جمع بندی کلی از جلسه ی حاضر ارایه داده و مصوبات آنرا به شرح زیر اعلام داشتند:

مصوبات جلسه:

1-   کلیه ی اقداماتی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر توسط ادارات شهرستان صورت گرفته (همچون همایش ها، نمایشگاه ها، جلسات و کلاس های آموزشی و کارهای تبلیغی و..) همچنان تا پایان سال ادامه یابد و ادارات مختلف گزارش فعالیت هایی که انجام داده اند را به شورا ارایه دهند تا در جلسات آتی به بحث در مورد آن ها پرداخته شود.

2-      مبحث اعتیاد و مبارزه با آن همچنان تا پایان سال باید در جلسات شورا مطرح گردد تا نتایج مفیدی بدست آید.

3-   همایش راهبردی پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط کارگروه یاد شده در بند یک صورتجلسه درباره مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر برگزار گردد.

4-   در بیلبوردها، بروشورها، کلاس های آموزشی، گاهنامه ها و سایر موارد مشابه که به امر فرهنگی و تبلیغی در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر می پردازد، برخی مواد قانونی ِ معرفی شده توسط دادگستری شهرستان در زمینه ی برخورد با خاطیان نیز گنجانده شود.

5-     اداره ورزش و جوانان نسبت به ساخت زورخانه در شهرستان پیگیری و اقدام نماید.

6-   دانشگاه پیام نور نسبت به تشکیل کلاس های آموزشی اقدام نماید،  همچنین دانشگاه پیام نور و شهرداری شهرستان گتوند جهت چاپ بنر و گاهنامه مساعدت مالی نمایند.

7-     جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان، به سبب ضرورتی که تشکیل آن دارد، می بایست هرماه بصورت مداوم برپا گردد.

8-     اعضای کارگروه موضوع بند1 بازدیدی از کمپ جنت مکان داشته باشند.

 



۹۲/۰۹/۱۱
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی