فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیامی به همایش " در کوچه آفتاب" ارسال کرد که در این همایش قرائت شد

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیامی به همایش " در کوچه آفتاب" ارسال کرد که در این همایش قرائت شد.

     در ابتدای این پیام آمده است:سخن از قیصر امین پور به عنوان شاعری تاثیر گذار در میان فرهیختگان انقلابی که موجبات حضور هنرمندان را در جامعه فراهم کرد، سخت است.قیصر توانست با الهام گیری از آموزه های قیام ملت علیه استبداد، فضای انقلابی در دلها و قلوب مردم جاری کند و با توصیف فضای انقلاب جلوه های ناب و سراسر عشق مردم کشور را نمایان ساخت.

    در ادامه این پیام آمده است:قیصر نوگرایی را در نهایت ذوق و اندیشه بکار می برد و آثار او در دوران دفاع مقدس شاخص بود و اشعار امین پور در بین رزمندگان شور و هیجان زیاد ایجاد می کرد. اشعار وی با مضامینی با تازگی و طراوت بیان شده که اینها بیانگر شور سرشار قیصر بود.

      در بخش دیگری از پام آمده است: وی با بهره گیری از ذوق خویش و نظرات ارزشمند به شاگردان آموزش می داد و پیوندی بین ادبیات سنتی و مدرن برقرار کرد. اگر چه قیصر به ظاهر در میان علاقه مندان نیست اما آثار او همواره بر پیشانی ادبیات انقلاب قرار دارد.

     در پایان این پیام نیز وی از تلاش برگزار کنندگان همایش ملی در کوچه آفتاب ویژه سال روز درگذشت قیصر امین پور قدردانی و برگزاری این همایش را موجب پیوند بین جوانان با این شاعر گران قدر عنوان کرد.


۹۳/۰۸/۱۰
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی