فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوند در سال جاری، 20 دی ماه با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و دبیر شورا فرهنگ عمومی در این جلسه به بررسی و مرور مصوبات جلسه قبل و  همچنین هماهنگی جهت برگزاری مراسم دعای ندبه در شهرستان (پخش مستقیم از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران) پرداخت.

وی با ارایه گزارشی از برپایی دو نمایشگاه عکس مبارزه بامواد مخدرکه جزء مصوبات  و تعهد این اداره در جلسه قبل شورا بود اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه ها توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، در شهر صالح شهر و همچنین در محیط پارک اندیشه با همکاری بهزیستی  برگزار شد.

 در ادامه حجه الاسلام و المسلمین حسنی امام­جمعه شهرستان، ، با بیان این که در مناطق روستایی شهرستان با کمبود روحانی و مبلغین مذهبی مواجه هستیم، از پیگیری های به عمل آمده در این خصوص خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اقدامات جدی تر، مسئله ی اسکان و استقرار دائم روحانی در این مناطق حل شود.

 همچنین پیگیری های بعمل آمده درخصوص تاسیس حوزه ی علمیه در شهرستان گتوند را به اطلاع حاضرین رساند و اهتمام جدی همه ی مسئولین و همچنین شهروندان را جهت تاسیس این حوزه خواستار شدند.

 حجه الاسلام والمسلمین جمال، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، یکی از مهم ترین موارد برای استقرار دائم روحانیون در شهرستان، خصوصا مناطق پیرامونی را تامین شرایط مناسب برای حضور آنان اعلام داشته و تحقق این امر را منوط به همت همه­ی مسئولین و شهروندان دانست.

 وی همچنین از برپایی کارگاه پیشگیری از مواد مخدر در آینده نزدیک خبر دادند که توسط شهرستان های شوشتر و گتوند (بامحوریت شهرستان گتوند) برگزار خواهد شد.

جناب سرهنگ کنگری، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان گتوند نیز گفت:برگزاری دعای ندبه در شهرستان و پخش مستقیم آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران، بیش از دو سال است که پیشنهاد گردیده و امسال با آن موافقت به عمل آمده است.

وی برگزاری مناسب این مراسم را مستلزم هماهنگی دستگاه های مختلفِ شهرستان دانسته و همکاری ادارات مختلف جهت تامین هزینه های مربوطه را خواستار شدند. و در نهایت نیز دستورالعمل اجرایی مربوط به شیوه ی برگزاری مراسم را قرائت نمودند.

مهندس محمدپور فرماندار شهرستان گتوند نیز ضمن بیان این مطلب که همواره و به مناسبت های گوناگون، برنامه های فرهنگی مختلفی در شهرستان به انجام می رسد، بر ضرورت استمرار در انجام فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.

وی برای انجام بهتر و مناسب تر این قبیل فعالیت ها، علاوه بر اقدام مناسب توسط ادارات مختلف فرهنگی،  مشارکت و اقدام شهروندان و  سازماندهی آنان برای این امور را نیز بسیار حائز اهمیت دانستند.

گفتنی است که مصوبات سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند درسال93 به بدین شرح می باشد.

برگزاری مراسم دعای ندبه در شهرستان و پخش مستقیم از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران، تهیه و چاپ لیستی از آداب حضور در مسجد و همچنین لیست مواردی که با شأنیت مساجد در تضاد است و توزیع در همه ی مساجد شهرستان، مقابله با تکدی گری در جوار قبور شهدا ، همکاری کلیه ادارات در برگزاری مراسم دهه فجر و همکاری کلیه ادارات شهرستان جهت ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی.

 

۹۳/۱۰/۲۳
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی