فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


مسئول دفتر نمایشی شهرستان گتوند از برگزاری دوره های مقدماتی آموزش تئاتر در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، صادق اکبرنژاد در جلسه ای با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای دفتر نمایش شهرستان گتوند ضمن تشکر از اسدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، افزود: کلاس‌های مقدماتی آموزش تئاتر در سه رده سنی خردسالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: از هنرجویانی که در این دوره های آموزشی پذیرفته شوند در نمایش "شب یاس و یأس" با موضوع دفاع مقدس به کارگردانی مجتبی الیاسی که در حال تولید می باشد جهت همکاری استفاده می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند در این جلسه خواستار پیگیری و جدیت اعضاء دفتر نمایشی شهرستان در بحث فعالیت های هنری و نمایشی شد.

محمد علی اسدی تاکید کرد: دفتر نمایشی این شهرستان به منظور کشف و جذب استعدادهای هنری در زمینه ی هنرهای نمایشی در سطح شهرستان می بایست دوره و کلاس های آموزش مقدماتی تئاتر را برگزار نماید.

گفتنی است، علاقه مندان و هنرجویان می توانند برای آگاهی بیشتر و نیز ثبت نام در این کلاس ها به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند واقع درپارک اندیشه مراجعه کنند.


۲ نظر ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۸
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


امام جمعه گتوند گفت: باید بدانیم که تلاوت قرآن،حفظ و تدبر در قرآن مقدمه ای برای عمل به قرآن است.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین علوی اصل در محفل انس با قرآن که با حضور صدفی قاری برجسته کشوری،مسئولین و مردم شهید پرور شهرستان گتوند در مجتمع فرهنگی هنری زنده یاد دکتر قیصر امین پور این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فضائل قرآن در زندگی گفت: قرآن را فقط با تفسیر اهل بیت می توان فرا گرفت و کسانی که به باطن قرآن پی ببرند باید باطن خود را پاکیزه و مطهر گردانند.

وی افزود: اگر بخواهیم قرآن ما را هدایت کند باید با تقوا و پرهیزگارتر باشیم.

امام جمعه گتوند ادامه داد: باید بدانیم که تلاوت قرآن،حفظ و تدبر در قرآن مقدمه ای برای عمل به قرآن است.
وی با بیان اینکه عمل به قرآن نجات بخش است،خاطر نشان کرد:حفظ،تلاوت و فهم قرآن بدون عمل به آن ما را نجات نمی دهد.

در ادامه قاریان و حافظان قرآن با حضور در جایگاه به تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید پرداختند.

گفتنی است، در پایان از قاریان برتر با اهدای جوایزی تجلیل بعمل آمد.

۰ نظر ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۷
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان محفل انس با قرآن کریم ویژه قاریان خردسال،نوجوان و جوان، با حضور صدفی قاری برتر کشوری دوشنبه 27 خردادماه ساعت 10 شب در گتوند برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند ضمن دعوت از عموم مردم شهرستان گتوند در این مراسم نورانی گفت: تلاوت قرآن کریم باعث صفای دل و نورانی شدن قلب انسان می شود، آنچه مورد اهمیت است توجه به این نکته است که تلاوت قرآن باید همراه با تدبر در آیات و عمل به دستورالعمل‌های قرآنی باشد.

محمد علی اسدی افزود: این مراسم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش و حوزه شهری امام علی (ع) شهرستان گتوند برگزار می گردد.

۰ نظر ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۲۱
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع گل و گیاه با تعداد 70 اثر در شهرستان گتوند برپا شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با تشکر از مسئولین و هنرجویان در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: کار بسیار زیبا و جالبی بود و بنده به شخصه از عزیزان برگزار کننده این نمایشگاه تشکر می کنم.

محمد علی اسدی افزود: باید از هنرمندان جوان و فعال استفاده شود و ضمن تشویق آنان، زمینه های لازم جهت رشد و شکوفایی آن ها در جهت خلق آثار هنری ماندگار با محوریت و موضوعات مختلف فراهم گردد.

وی ادامه داد: برگزاری این چنین نمایشگاه هایی باعث تامل و تفکر در مورد حفظ طبیعت و زیبایی های هستی و آشنایی مردم و هنرآموزان با رشته های مختلف هنری می شود و در نوع خود،بسیار مفید است.

گفتنی است: این نمایشگاه تا 25 خردادماه برپاست و علاقمندان می توانند از ساعت 7 صبح الی 19 عصر از این نمایشگاه بازدید بعمل آورند.

۰ نظر ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۷
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


به مناسبت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) همایش شعر هجران در محل مجتمع فرهنگی هنری دکتر قیصر امین پور (اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند) برگزار شد.به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند در این مراسم ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد مطالبی در خصوص شخصیت و مقام والای حضرت امام (ره) و قیام خونین 15 خرداد ارائه و یاد و خاطره حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و قیام خونین 15 خرداد را گرامی داشت.

محمد علی اسدی با اشاره به برنامه های برگزار شده این اداره در ایام ارتحال امام (ره) در گتوند گفت: در ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برنامه های متفاوتی از جمله: نمایشگاه آثار تجسمی، نمایشگاه عکس"درسوگ یار"،، همایش شعر "هجران" برگزار و گاهنامه حرف آخر عشق در این شهرستان منتشر شد.

گفتنی است، در ادامه این همایش شاعران به خواندن اشعار زیبا با محوریت رحلت امام خمینی(ره) پرداختند.

این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کتابخانه های گتوند برگزار شد.

۰ نظر ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۱۱
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


شمارم دوم گاهنامه "حرف آخر عشق" به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در شهرستان گتوند منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با اعلام این خبر گفت: گاهنامه "حرف آخر عشق" جهت عرج نهادن به مقام والای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به چاپ رسیده است که از بخش های متنوعی از جمله زندگی نامه حضرت امام خمینی(ره) از تولد تا رحلت ایشان، سوم خردادماه سالروز آزاد سازی خرمشهر ، 7خردادماه افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی از عملکردهای انجمن های فرهنگی هنری و کانون های فرهنگی هنری مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند در اردیبهشت ماه و خردادماه برخوردار می باشد.

محمد علی اسدی افزود: در پشت جلد گاهنامه از آثار هنرمندان  هنرهای تجسمی(نقاشی) و خوشنویسی "برگرفته از اشعار حضرت امام خمینی (ره)" استفاده شده است.

۱ نظر ۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۴۰
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)،نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی و عکس با موضوع "ارتحال امام خمینی" با شرکت بیش از 70 هنرجوی انجمن های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند در این شهرستان برپا شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند،این نمایشگاه 11 خردادماه توسط حجت الاسلام و المسلمین سید حسین علوی اصل امام جمعه شهرستان گتوند افتتاح گردید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با اعلام این خبر ضمن اشاره به تنوع آثار هنرمندان در این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه با شرکت بیش از 30 اثر از انجمن خوشنویسی، 10 اثر از انجمن های هنرهای تجسمی، 50 عکس از انجمن فیلم و عکس شهرستان گتوند با موضوع ارتحال امام خمینی (ره) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محمد علی اسدی افزود: آثار خوشنویسان این اداره برگرفته از اشعار حضرت امام خمینی (ره) بوده است.

گفتنی است،این نمایشگاه بمدت یک هفته در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، پذیرای عموم علاقمندان به هنر می باشد


۰ نظر ۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۸
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

بمناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،امام خمینی (ره)،نمایشگاه عکس "در سوگ یار" در گتوند برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند،محمد علی اسدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به چشم انداز برنامه های هنری و سینمایی این اداره و بمناسبت فرا رسیدن خردادماه برنامه های پر محتوایی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر  و  همچنین ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از سوی این اداره در دست انجام می باشد که مهمترین آن ها شامل: برپایی نمایشگاه آثار تجسمی، نمایشگاه عکس "درسوگ یار"، دیدار هنرمندان با خانواده شهدا، اعزام فعالان هنری به خرمشهر (ویژه آزاد سازی خرمشهر)، برپایی همایش شعر "هجران" (ویژه ارتحال امام خمینی (ره)) و چاپ گاهنامه "هجران" به همین مناسبت می باشد.

۰ نظر ۱۱ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۲۶
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

 

                             گتوند

تو روم و گنجه و طوسی برایم

                               تو یک شیراز محسوسی برایم

  روانم نازشستت را چشیده

                              شراب اسطو خودوسی برایم 


۰ نظر ۰۷ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۱۲
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


۱ نظر ۰۴ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۳۵
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند