فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است


۰ نظر ۱۱ آبان ۹۳ ، ۰۸:۱۱
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند در مورخ 8 آبان ماه جمعی از شاعران و نویسندگان و همچنین دوستان قیصر امین پور شاعر نامی کشور در سالروز در گذشتش بر مزار وی در شهر گتوند در استان خوزستان گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی در این گردهمایی که صبح روز پنجشنبه بر مزار قیصر امین پور برگزار شد تعدادی از شاعران از سراسر کشور به شعر خوانی پرداختند.
مصطفی رحماندوست ، فریدون عمو زاده خلیلی ، بیوک ملکی ، اسماعیل امینی و فاطمه راکعی از جمله شرکت کنندگان در این محفل ادبی بر مزار قیصر می باشد.
این شاعران اشعار خود را با موضوع قیصر شاعر انقلاب و شاعر دفاع مقدس و نیز حماسه کربلا و عاشوار برای حاضران بر مزار قیصر قرائت کردند.
مراسم سال درگذشت دکتر قیصر امین پور با اجرای آیین محلی و قرائت فاتحه بر مزار این شاعر بزرگ ایران به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر شهرستان گتوند با حضور خانواده قیصر و مردم گتوند و نیز جمعی از مسئولان محلی صبح روز پنجشنبه برگزار شد.
شاعران و نویسندگان شرکت کننده در این آیین در ادامه با خانواده قیصر امین پور دیدار کرده و با اهدای گل و قرائت فاتحه ای یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

گفتنی است مراسمی ساعت30/14بعدازظهر با حضور آقای خزلی مسئول انجمن داستانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، آقای خبیرمعاونت استانداری خوزستان ، آقای قنواتی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خوزستان ومردم گتوند برگزار می شود. 
۱ نظر ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۱:۳۰
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

همایش ملی ' در کوچه آفتاب ' با حضور نماینده مردم شوشتر و گتوند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ، معاون سیاسی اجتماعی و مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان و برخی دیگر از مسوولان استان پنج شنبه هشتم آبان ماه در گتوند برگزار شد.

   'هوشنگ محمدپور' فرماندار گتوند نیز در سخنانی گفت:به خاطر مردمی بودن قیصر با گذشت هفت سال از مرگش مردم کوچه و بازار همچنان با زمزمه کردن اشعارش از وی به نیکی یاد می کنند.

وی ویژگی شاخص قیصر را شخصیت برجسته ادبی وی دانست.

  حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: شعر قیصر از تملق گویی مبراست و عدم تعلق و وابستگی به جریان سیاسی خاص شاخصه شعر قیصر است.

     وی صداقت ، مردمداری و ساده زیستی را دلیل محبوبیت این شاعر نامی بیان کرد و گفت: قیصر فردی اندیشمند و مستقل بود و این باعث شد که همه او را دوست داشته باشند.

    حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار داشت: اشعار قیصر در کتب درسی آوازه گوش مردم بوده و از محبوبیت خاصی برخوردار است.

         مدیر عامل بنیاد داستان نویسی ایرانیان نیز در این همایش در سخنانی از قیصر به عنوان افتخاری بزرگ برای شعر و ادب ایران نام برد و گفت: اگر شهر و دیاری قرار است هویت پیدا کند چه خوب است که با شخصی مثل قیصر چنین شود.

    در ادامه این همایش پیام دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز قرائت شد.

 

۰ نظر ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۱:۲۷
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیامی به همایش " در کوچه آفتاب" ارسال کرد که در این همایش قرائت شد

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیامی به همایش " در کوچه آفتاب" ارسال کرد که در این همایش قرائت شد.

     در ابتدای این پیام آمده است:سخن از قیصر امین پور به عنوان شاعری تاثیر گذار در میان فرهیختگان انقلابی که موجبات حضور هنرمندان را در جامعه فراهم کرد، سخت است.قیصر توانست با الهام گیری از آموزه های قیام ملت علیه استبداد، فضای انقلابی در دلها و قلوب مردم جاری کند و با توصیف فضای انقلاب جلوه های ناب و سراسر عشق مردم کشور را نمایان ساخت.

    در ادامه این پیام آمده است:قیصر نوگرایی را در نهایت ذوق و اندیشه بکار می برد و آثار او در دوران دفاع مقدس شاخص بود و اشعار امین پور در بین رزمندگان شور و هیجان زیاد ایجاد می کرد. اشعار وی با مضامینی با تازگی و طراوت بیان شده که اینها بیانگر شور سرشار قیصر بود.

      در بخش دیگری از پام آمده است: وی با بهره گیری از ذوق خویش و نظرات ارزشمند به شاگردان آموزش می داد و پیوندی بین ادبیات سنتی و مدرن برقرار کرد. اگر چه قیصر به ظاهر در میان علاقه مندان نیست اما آثار او همواره بر پیشانی ادبیات انقلاب قرار دارد.

     در پایان این پیام نیز وی از تلاش برگزار کنندگان همایش ملی در کوچه آفتاب ویژه سال روز درگذشت قیصر امین پور قدردانی و برگزاری این همایش را موجب پیوند بین جوانان با این شاعر گران قدر عنوان کرد.


۰ نظر ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۱:۱۵
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نمایشگاه که با عنوان ' در مسیر باد ' بر پا شده اشعار زنده یاد قیصر به خطی خوش و زیبا در 75 تابلو خط به نماش گذاشته شده است.
به گفته مدیر این نمایشگاه ، آثار خوشنویسی 25 هنرمند خوزستانی از شهرهای اهواز ، آبادان ، مسجد سلیمان ، خرمشهر و نیز شوشتر و گتوند در این نمایشگاه برای بازدید علاقه مندان عرضه شده است.


'
سکینه ظهراب زاده ' افزود:با توجه به اینکه اشعار قیصر علاوه بر بار معنوی ، ترکیب زیبایی برای خوشنویسی دارد اقدام به برپایی این نمایشگاه همزمان با سال روز در گذشت وی شد.

وی اظهار داشت:نمایشگاه مذکور که همزمان با برگزاری همایش ملی ادبی ' در کوچه آفتاب ' با حضور جمعی از شاعران کشور در گتوند برپا شده به مدت یک هفته در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر دایر است.

جمعی از شاعران و نویسندگان و همچنین دوستان قیصر امین پور شاعر نامی کشور در سالروز در گذشتش بر مزار وی در شهر گتوند در استان خوزستان گرد هم آمدند.

در این گردهمایی که بر مزار قیصر امین پور برگزار شد تعدادی از شاعران از جمله مصطفی رحماندوست ، فریدون عمو زاده خلیلی ، بیوک ملکی ، اسماعیل امینی و فاطمه راکعی به شعر خوانی پرداختند.
قیصر امین پور در هشتم آبان ماه 1386 درگذشت.

۰ نظر ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۱:۰۱
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند در مورخ سه شنبه6 آبانماه ششمین شماره گاهنامه حرف آخر عشق ویژه ماه محرم وسالگرد درگذشت دکتر قیصر امین پور  منتشر گردید

سجاد خسروی مسئول انجمن شعر شهرستان گتوند ضمن تسلیت به مناسبت  ماه محرم و فرارسیدن هفتمین سالگرد درگذشت شاعر فرزانه ی انقلاب ودفاع مقدس  و ادیب و فارسی پژوه ارجمند خوزستانی در حوزه ی شعر و ادب معاصر کشور ، زنده یاد دکتر قیصر امین پور بیان داشتند: گاهنامه حرف آخر عشق توسط انجمن شعر شهرستان گتوند به مناسبت ماه محرم وسالگرد دکتر قیصر امین پور  تهیه وتوزیع گردید است که در این گاهنامه مطالبی به همین مناسبت منتشره گردیده است

گفتنی است : این گاهنامه مطالبی در مورد گرامیداشت زنده یاد دکتر قیصر امین پور ، سخنان رهبری در مورد قیصر امین پور ،اشعار دکتر قیصرامین پور ، اشعار شاعران (شهرستانی، استانی وکشوری) ، شهادت امام حسین (ع) و72 تن از یاران باوفا ایشان ،چاپ  منتشر گردیده است. 

۰ نظر ۰۷ آبان ۹۳ ، ۰۹:۲۲
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، درمورخ دوشنبه 5 آبان ماه فرماندار، شهردار و

سایر مسئولین ادارات به اتفاق هنرمندان و مسئولین انجمن های شهرستان گتوند به دیدار خانواده ی این شاعر گرا

نقدر رفته و یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

آقای مراد امین پور  پدر قیصر امین پور ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، از تلاش های صورت گرفته جهت برگزاری سالگرد قیصر و همچنین پیگیری هایی که برای اتمام پروژه آرامگاه این شاعر انجام شده است، تقدیر و تشکر نمود.

آقای هوشنگ محمدپور فرماندار شهرستان گتوند نیز با برشمردن جایگاه والای این شاعر ملی ایران اسلامی، به پیگیری هایی که برای اتمام پروژه آرامگاه دکتر قیصر امین پور انجام گرفته است اشاره نموده و ابراز امیدواری کرد که این آرامگاه با اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با سرعت و کیفیت به اتمام برسد.

آقای محمدعلی اسدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند نیز ضمن ادای احترام به این شاعر فرزانه و خانواده ی ایشان، نکاتی درمورد پیشرفت پروژه ی آرامگاه بیان داشته و همچنین از برگزاری هفتمین سالگرد این شاعرگرانقدر، تحت عنوان همایش شعر «در کوچه آفتاب» در روز پنج شنبه 8/8/93 خبر داد، که با حضور شاعران و مسئولینی از استان و کشور اجرا خواهد شد.

در نهایت نیز شاعران شهرستان با شعرخوانی در محضر خانواده دکتر قیصر امین پور، یاد و خاطره ی وی را گرامی داشتند.

۰ نظر ۰۶ آبان ۹۳ ، ۱۰:۵۵
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند