فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور مسئولان در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان گتوند برگزار شد.

محمد علی اسدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند نیز هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی جوانان و نوجوانان با خطرات و نتایج مصرف مواد مخدر و آثار سوء آن بر پیکر انسان عنوان کرد و گفت: در بخش اعتیاد بهترین روش افزایش آگاهی جامعه است.

 اسدی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات موجود در جامعه مانند بیکاری می‌تواند در کاهش ابتلا به بیماری اعتیاد موثر باشد.

وی افزود: بهتر است در بخش پیشگیری از اعتیاد در راستای ارتقای سطح آموزش‌های مردمی تلاش کنیم و در این زمینه باید فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم.

گفتنی است : در این نمایشگاه تعداد30عدد تابلوی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برای بازدید عموم در مصلای امام خمینی (ره) برپا گردید. 

۰ نظر ۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۰:۵۲
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند در مورخ 2تیرماه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند به مناسبت ماه مبارک رمضان طی مراسمی همراه با افطاری از اهالی فرهنگ وهنر شهرستان گتوند تجلیل بعمل آورد.

گفتنی است در این مراسم که در تالار ارم شهرستان گتوند برگزار شده بود ، امام جمعه محترم شهرستان گتوند در بین نماز به سخنرانی پرداختند و گفتند : شاعر ،یک نقاش ، یک بازیگر ازظرفیت خدادای برای رسیدن به کمال استفاده میکند ، ظرفیت همه ما انسانیت ماست و هنر این هست که انسانیت رو به نقطه اوج و کمال برسانیم . یعنی همه انسانها می توانند هنرمند باشند . همه انسانها می توانند این ظرفیت را به نقطه اوج برسانند . لذا بی هنری این نیست که من شعر و نقاشی و .. بلد نباشم ، بی هنری این است که انسان نتواند از ظرفیت فطری و خدایی خودش استفاده کند و خودش را به خدا برساند و آن چیزی که گفته می شود هنر متعهد که گفته می شود این نکته است که انسان باید با آن هنر اصلی اینها را هماهنگ کند . نقاشی و شعر و هنر باید در خدمت آن هن اصلی قرار بگیرند .

اگر شاعری ، نقاشی خطاطی بتواند آن هنر اصلی را روی صفحه بیاورد می گویند این هنر ، هنر متعهدانه است . زیبایی یک ظرفیت برای همه است اگر کسی این زیبایی را در ظرفیت صحیح خودش استفاده کند یک هنرمند است و اگر غیر از این باشد یک بی هنری است .

ایشان در ادامه به  سخنان مقام معظم رهبری اشاره کردند و فرمودند که ایشان از ولنگاری فرهنگی گلایه کردند و ادامه دادند یک ولنگاری فرهنگی و نقطه اوج آن همین هست که انسان این خط مستقیم را فراموش کند . اگر این هنر اصلی را فراموش کرد به بی راه های متعددی گرفتار می شود که این می شود ولنگاری فرهنگی .

ان شاءالله مجموع متعهد و انقلابی و ارزشی شهرستان گتوند بتوانند در راستای آن هدف اصلی خلقت در پرتو هدایت خاتم رسولان (ص) و خط روشن و هدایتگر ولایت و امامت ، آن وظیفه و آرمان الهی که تعالی جامعه انسانی و بشری هست را تحقق بخشد و شاهد رشد و کمال یافتگی در جامعه روز افزون باشیم .

در آخر از آقای اسدی ریاست محترم فرهنگ و ارشاد شهرستان تشکر میکنم و برگزاری این برنامه قطعاً برای همگرایی ارزشمند است که ان شاءالله اهداف را تحقق بخشد .

گفتنی است حاضرین در این مراسم بعد از صرف افطاری توسط پزشک(دکتر رضا یادگار صالحی) بصورت رایگان معالجه سرپایی شدند.


۰ نظر ۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۰:۴۴
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند