فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند مورخ 26فروردین ماه  همایش بزرگ نماز با حضور رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، مسئولان ادارات و دانش اموزان در محل در مسجد صاحب الزمان (عج) توسط کانون فرهنگی هنری آل یاسین شهر جنت مکان با  همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند برگزار شد.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند در این همایش ضمن قدردانی از مسئول و اعضای کانون فرهنگی هنری آل یاسین بابت برگزاری همایش نماز اظهار کرد: نماز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در گسترش و ترویج فرهنگ نماز حداکثر تلاش صورت گیرد و خداوند در سوره عنکبوت مردم را به نماز خواندن دعوت می‌کند و نخستین تاکید و دستور خداوند برای به‌جا آوردن نماز بوده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از فلسفه‌های نماز تشکر مخلوق از خالق است و چه خوب است جوانان را برای گام برداشتن در این مسیر هر چه بیشتر تشویق کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسنی با اشاره به اثر بخشی نماز در ابعاد مختلف زندگی گفت: نماز تمامی زمینه های وجودی انسان را در برگرفته است و همه باید برای فرهنگ سازی نماز در جامعه تلاش کنند زیرا توسعه و ترویج ارزش های اسلامی،از جمله مقوله نماز، نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی افزود:ایجاد تحول در جامعه و احیای زیر ساخت های فرهنگی جامعه در این راستا و نیز تامین امکانات لازم برای اقامه نماز جماعت از دیگر اهداف برگزاری این همایش هاست.


گفتنی است : در پایان این همایش از فعالان فرهنگی و برگزار کنندگان نماز جماعت در مساجد و ادارات شهرستان گتوند تجلیل به عمل آمد.


۰ نظر ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۲۰
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند کتاب مجموعه شجره طوبی توسط حاج آقا قربانی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت زینب(س) به چاپ رسید.

حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا قربانی امام جماعت  مسجد امیر المومنین(ع) و مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت زنیب(س) بیان داشتند : که مجموعه کتاب شجره طوبی ، شش عنوان می باشد که در حال حاضر اولین عنوان آن با نام شاخه های طوبی باتعداد 3000 جلد برای دانش آموزان رده های اول و دوم دبستان به چاپ رسیده است .

حاج آقا قربانی افزود: موضوعات و محتوای داخل این کتاب برای آشنایی با مشخصات دینی که بصورت رنگ آمیزی از 14 معصوم و مقبره های آن چاپ گردیده است .

گفتنی است: علاقمندان جهت تهیه این کتاب با اداره فرهنگ وارشاداسلامی گتوند یا با شماره تلفن 06136325800-09168127401 حاج آقا قربانی  با تخفیف ویژه 30 % تهیه نمایند.

۱ نظر ۲۵ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۲۶
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) ، 22 فروردین ماه از بانوان هنرمند و مادران شهید در مجتمع فرهنگی و هنری دکتر قیصر امین پور تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن از بانوان هنرمند و مادران شهید که در انجمن های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند مشغول به فعالیت بودند ، با اهدای جوایز نفیس تجلیل شد.

گفتنی است: در این مراسم برنامه های از قیبل اجرای نمایش طنز (گواهینامه)، موسیقی سنتی ، شاهنامه خوانی و شعر خوانی برگزار گردید.
۰ نظر ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۴۸
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

نمایشگاه عکس ، حدیث و پوستر با عنوان نماز توسط کانون فرهنگی هنری جامع 22 فروردین ماه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند افتتاح گردید.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند در آیین افتتاح نمایشگاه نماز گفت: ۴۰قطعه عکس و پوستر در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود:عکس‌هایی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته ابزاری برای بیداری بوده و در حال حاضر یکی از رسالت‌هایی که مجموعه ارشاد دنبال می‌کند بحث نماز و قرائت به موقع و صحیح آن است.

اسدی ادامه داد: امید است با برگزاری چنین برنامه‌هایی حساسیت خواندن نماز سر وقت در میان همه مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اهمیت به مساجد نیز باید در دستور کار باشد، تصریح کرد: نماز تنها موضوعی است که از هیچ انسانی سلب نشده و باید اهمیت زیادی به آن داده شود و یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد پرداختن به وجوه مختلف نماز از جمله اهمیت و ارزش نماز، جایگاه نمازگزار و اهداف و آثار نماز است.

گفتنی است: این نمایشگاه به مدت یک هفته در مسجد جامع شهر صالح شهر دایر است.

 

۰ نظر ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۴۲
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهر ستان گتوند محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند ضمن تقدیر و تشکر از  مسئولین و اعضای انجمن های فرهنگی وهنری این شهرستان بیان داشتند: در نوروز امسال با توجه به تمهیدات فراهم شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر شهرستان گتوند در محل آرامگاه زنده یاد دکتر قیصر امین پور و همچنین پذیرایی از مهمانان نوروزی موجبات رضایت مندنی علاقمندان فراهم گردید بطوری که از آغاز شروع تعطیلات تا پایان روز 14 فروردین تعداد 35701 نفر از آرامگاه بازدید به عمل آورده اند.


۰ نظر ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۳
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهر ستان گتوند محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند از راهیابی نشریه شاهد صالح شهر به مرحله کشوری و نهایی جشنواره محراب قلم در رشته نشریات تجربی در استان مرکزی خبر داد.

محمد علی اسدی افزود : 43 نشریه به مرحله کشوری جشنواره محراب قلم راه یافتند که این نشریات در بخشهای مختلف شامل خبر، یاداشت ،گزارش،عکس ،مصاحبه وصحفه آرایی شرکت کردند و با بررسی هیأت داوران  11 نشریه را اداری شرایط ورود به مرحله نهایی این جشنواره شایسته دانستند. که نشریه شاهد یکی از این نشریات راه یافته به مرحله نهایی است .

وی افزود : این موفقیت را به جامعه فرهنگی و هنری شهرستان گتوند بخصوص آقای مجتبی رحیمی (مدیر مسئول نشریه شاهد) و مردم فرهنگ دوست صالح شهر تبریک عرض می نماییم.

گفتنی است :افتتاحیه واختتامیه این جشنواره از 19 تا 21 در شهرستان خمین استان مرکزی برگزار می شود.

۰ نظر ۱۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۳۰
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند
۰ نظر ۱۵ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۰۱
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند در مورخ 12 فروردین ماه 1394 همزمان با روز جمهوری اسلامی ،همایش شاهنامه خوانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی :  این مراسم با اجرای نقاله خوانی خردسال، شعرخوانی ، شاهنامه خوانی ، وارائه مقاله پژوهشی و نقالی پیشکسوتان این عرصه از برنامه های این همایش بود که مورد استقبال علاقمندان حاضرین در این همایش قرار گرفت .

این برنامه با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند و انجمن دوستداران شاهنامه خوانی شهرستان گتوند و با حضور فردوسی شناسان و دوستداران ادب فارسی برگزار شد
۰ نظر ۱۵ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۴۶
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند در مورخ 11 فروردین ماه دعای توسل  در جوار آرامگاه دکتر قیصر امین پور برگزار گردید

گفتنی است: قبل از شروع این مراسم که با حضور گروه تلویزیونی شبکه قرآن  بود ، برنامه ها و مصاحبه های مختلفی با هنرمندان وفعالان وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند انجام شد و ساعت 9شب در جوار آرامگاه دکتر قیصر امین پور دعای توسل، که از شبکه های مختلف تلویزیون سراسری نیز پخش گردید  .

۰ نظر ۱۵ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۴۵
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند در مورخ 6 فرودین ماه 1394  جهت همدلی بیشتر بین هنرمندان و فرهنگیان اولین شب فرهنگی شهرستان گتوند توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در محل آرامگاه دکتر قیصر امین پور برگزار شد.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند: ضمن تبریک سال نو بیان داشتند: در این شب فرهنگی که در محل آرامگاه دکتر قیصر امین پور و با حضور خیل عظیم مردم وهنرمندان برگزار شد ، هنرمندان این شهرستان در این شب با برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی و تجسمی بصورت کارگاهی  و اجرای موسیقی محلی و سنتی پرداختند.

۰ نظر ۱۵ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۳۲
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند