فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است


۰ نظر ۲۰ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۴۹
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


۰ نظر ۲۰ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۱۳
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی گتوندروز سه شنبه  در این نمایشگاه که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند برپا شده صنایع دستی شامل شیشه کاری، آب کاری ، پتینه کاری، تابلو نما سرامیک ، تذهیب و انواع بافت های دیواری به نمایش گذاشته شده است.
محمد علی اسدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند گفت:این نمایشگاه توسط مرضیه عسکرپور با همکاری انجمن هنری های تجسمی برپا شده است.
وی افزود:تلاش می شود دوره آموزشی برای علاقمندان به هنر صنایع دستی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند برگزار شود.
نمایشگاه مذکور از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ عصر پذیرای علاقمند به هنر و صنایع دستی می باشد.

۰ نظر ۱۶ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۹
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوند در سال 92 با حضور تمامی اعضای شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند،محمد علی اسدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی گتوند ضمن تبریک هفته دولت افزود: این جلسه با موضوع بررسی و تصمیم گیری در خصوص همایش استانی شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس (ویژه سالگرد دکتر قیصر امین پور)،تهیه جایزه های ادبی همایش،بررسی در خصوص قرار دادن روز تولد دکتر قیصر امین پور در تقویم جمهوری اسلامی ایران و چگونگی تجلیل از نخبگان فرهنگی،هنری،علمی و ورزشی شهرستان برگزار شده است.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی گتوند نیز در این جلسه ضمن گرامی داشت هفته دولت با بیان اینکه فرهنگ مقوله ی بسیار وسیعی است،اظهار داشت: موضوعاتی که در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح می شود همیشه با فرهنگ عمومی مرتبط است و بزرگداشت مرحوم دکتر قیصر امین پور نیز در این حیطه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی اصل در مورد شخصیت دکتر قیصر امین پور تصریح کرد: دلیل مطرح کردن شخصیت هایی چون قیصر امین پور در جلسات شورای فرهنگ عمومی،به واقع ترویج فرهنگ عمومی و ترویج ارزش های انقلاب است چرا که این شاعر از جمله شعرای انقلاب و دفاع مقدس می باشد.

وی افزود: مسائل اینچنین حتماً با فرهنگ عمومی مرتبط است و فرهنگ عمومی باید متشکل از همه ارزش های اسلامی و انسانی باشد.

در ادامه فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گتوند ضمن تبریک هفته دولت افزود: مسایل فرهنگی و اجتماعی زیادی در جامعه وجود دارد که باید در راستای حل آن ها گام برداشته شود و ضرورت دارد این معضلات شناسایی و نسبت به آن ها تصمیم گیری و اقدام گردد.

محمد پور ادامه داد: شهرستان گتوند نسبت به سایر شهرستان های همجوار وضعیت مناسب تری دارد اما با این شرایط نیز باید نسبت به این مسایل و برای جلوگیری از تشدید آن ها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی دستور کار جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان را مناسب شمرد و گفت: دستور این جلسه شورا باید به تصویب برسد و همچنین باید در مورد معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی همچون اعتیاد، اشتغال  و مسایل فرهنگی هنری از جمله حجاب و برخی بداخلاقی ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی نیز بررسی های لازم صورت گیرد.

۰ نظر ۱۰ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۳۱
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند


دومین آزمون انجمن خوشنویسان گتوند در دوره های مختلف خوشنویسی از جمله مقدماتی، متوسط، خوش،ممتاز و عالی در روزهای پنج شنبه ۳۱ مردادماه و جمعه ۱ شهریورماه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند ضمن تشکر از خانم ظهراب زاده مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان گتوند،گفت: انجمن خوشنویسان این شهرستان بحمدالله با برنامه ریزی منسجم و برگزاری کلاس های منظم، در جذب استعدادهای هنر خوشنویسی موفق بوده است.

محمد علی اسدی با بیان اینکه تعداد 20 نفر در این آزمون شرکت کردند،افزود: هدف از برگزاری این آزمون،ارتقاء سطح خوشنویسی هنرجویان انجمن و علاقمندان به این رشته هنری بود.

گفتنی است، این آزمون با نظارت کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند برگزار گردید.


۰ نظر ۰۳ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۳۹
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند