فرهنگ وهنر شهرستان گتوند

آخرین نظرات

امام جمعه گتوند گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان اتاق فکر شهرستان باید در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی، تصمیمات لازم را اتخاذ و به نهادهای مربوطه جهت عملیاتی شدن ارجاع نماید.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوند در سال 92 با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند و دبیر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به تعداد جلسات برگزار شده شورای فرهنگ عمومی گتوند در سال های قبل بیان داشت: متاسفانه شهرستان گتوند جزء ضعیف ترین شهرستان های استان از نظر تعداد جلسات برگزار کننده شورای فرهنگ عمومی می باشد که این موضوع در جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز مطرح شده است و می طلبد که جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان بصورت منظم و  ماهیانه برگزار گردد و اعضای شورا نیز توجه ویژه ای به برگزاری جلسات آن داشته باشند تا این نقیصه مرتفع گردد.

محمدعلی اسدی با اشاره به دستور کار جلسه ی قبل شورا که تشکیل کمیته توسعه معارف قرآنی بود، موضوع این جلسه را نیز تشریح مصوبات کمیته توسعه معارف قرآنی شهرستان گتوند عنوان کرد و افزود: بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسعه فرهنگ قرآن به عهده شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها می باشد که طی نامه ای که از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به ائمه جمعه سراسر کشور (روسای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها) ابلاغ شده بود،کمیته ی مذکور با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با حضور اعضای مربوطه تشکیل گردید.

وی ادامه داد: در شهرستان گتوند یک متولی که به صورت خاص در زمینه قرآن به فعالیت بپردازد وجود ندارد و نهادهای مختلفی بصورت موازی و گاها ناهماهنگ به این موضوع ورود می کنند و بودجه های اختصاصی از جانب ادارات مختلف ممکن است به صورتی هدر برود و کیفیت برنامه ها نیز چندان مطلوب نباشد و یا حتی ممکن است به سبب ناهماهنگی، برخی ادارات برای برگزاری یک برنامه ی واحد هزینه های مشابهی را به متولیان آن برنامه اختصاص بدهند، که این توجه دوچندان به موضوع را ضروری می نماید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند در نهایت به قرائت مصوباتی که در کمیته توسعه معارف قرآنی شهرستان تصویب شده بود پرداخت تا در صورت تصویب نهایی در شورای فرهنگ عمومی، قابلیت اجرایی پیدا کنند.

در ادامه فرماندار گتوند با بیان اهمیت فرهنگ عمومی و ضرورت توجه به آن، گفت: باید چالش ها، آسیب ها و مسایل و معضلات مهم فرهنگی و اجتماعی شهرستان شناسایی شده و در جلسات شورا مطرح گردد تا با خرد جمعیِ اعضای شورا سعی شود این معضلات مرتفع گردد.

هوشنگ محمدپور افزود: مسایل و معضلات و بی اخلاقی هایی همچون دروغ و عدم تعهد اخلاقی در روابط و قراردادهای اجتماعی، بحث ازدواج صحیح و آسان و بحث اخلاق انتخاباتی و سایر موارد اینچنینی باید در این جلسات مطرح گردد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گتوند نیز در این جلسه در راستای موضوع جلسه خبر از تاسیس مدرسه ی صدرا با محوریت قرآن و معارف اسلامی، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان داد و بر ضرورت تمرکز و انظباطِ نهادهای مختلف درزمینه ی مسایل قرآنی تاکید کرد.

ممبینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نیز با بیان اینکه هرگاه بصورت گروهی و ستادی به انجام فعالیتی اقدام نمودیم، نتایج بهتری به دست آورده ایم، پیشنهاد داد که یک ستاد در شهرستان تشکیل گردد و در آن تقسیم کار لازم صورت گیرد که برای انجام امور مربوط به قرآن هماهنگی های لازم را انجام دهد و از ادارات مختلفِ مرتبط، مساعدت های مالی، مادی و غیرمادی را بصورت هماهنگ،متمرکز و منظم تامین نماید تا در نهایت کاری که عرضه می شود با کیفیت بالا باشد.

امام جمعه شهرستان گتوند و رییس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نیز در این جلسه با بیان این که در شورای فرهنگ عمومی باید مسایلی مطرح گردد که زیربنای فرهنگ جامعه باشند، بحث دین و معارف اسلامی را زیر بنای اصلی فرهنگ جامعه ی اسلامی دانست و تصریح کرد: دغدغه اصلی در جامعه ما پیاده کردن و نهادینه کردن دین در همه ی عرصه ها و شئون جامعه است و قرآن کریم می تواند مهم ترین وسیله ای باشد که به کمک آن این فرهنگ نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین علوی اصل اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان اتاق فکر شهرستان در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی، تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ نماید و به نهادهای مربوطه جهت عملیاتی شدن ارجاع نماید.

وی افزود: لازم است یک ستاد تحت عنوان ستاد فعالان قرآنی شهرستان گتوند زیر نظر شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود و تقسیم کار لازم در آن انجام شود و این ستاد با ساز و کار مناسب مسایل و مشکلات مورد نظر در زمینه مباحث قرآنی و کانون ها و انجمن های مربوطه را پیگیری نماید.

در پایان مصوبات جلسه شامل: پیگیری و اجرایی نمودن مصوبات جلسه اول کمیته ی توسعه معارف قرآنی شامل: اطلاع رسانی بهتر از طریق اداره اوقاف به کانون های قرآنی در زمینه مسابقات قرآنی ، برگزاری مسابقات قرآنی بصورت متمرکز ، در اختیار قرار دادن جا و مکان برای کانون های قرآنی شهرستان توسط اداره آموزش و پرورش، اقدام جهت دراختیار قرار دادن یکی از طبقات حمام اوقافی (زمین روبروی بانک ملت) به فعالیت های قرآنی توسط اداره اوقاف و امور خیریه، نصب آیات قرآن مجید بر روی سردرب ادارات مختلف باتوجه به حوزه فعالیت آن ادارات، معرفی یک نفر از این کمیته به اداره اوقاف و سایر ادارات مرتبط با فعالیت های قرآنی جهت هماهنگی و ایجاد تمرکز و انسجام در امور قرآنی شهرستان و سایر امور مرتبط مطرح شدند.


۹۲/۰۲/۲۹
اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی